Hogyan legyünk tudatosak az életben, a háztartásunkban

Tudatosan

Ásványi anyagok a szervezetünk éltető elemei

2017. április 26. - berika06

asvanyianyagok.png

Az ásványi anyagokat bioelemeknek is nevezzük, mert nélkülözhetetlenek az élethez, akárcsak a vitaminok. Szükség van rájuk a hormonok, enzimek felépítéséhez is.  Sok esetben, hiába fogyasztunk vitaminokat, mégis fáradtnak érezzük magunkat, vagy rosszulléteink vannak. Ilyenkor ásványi anyagok hiánya van jelen a szervezetben, amiket pótolni kell, hogy az egyensúly helyreálljon, és ismét jól érezzük magunkat. Ha kevés kálcium van a szervezetünkben, a csontokból kivonja és csontritkuláshoz vezethet. A kálcium hiánya ájuláshoz is vezethet, ezért ha, ájult emberrel találkozunk, miután már felocsúdott ne csak vízzel kínáljuk, hanem adjunk neki kálciumot is, ha nincs orvosi ellenjavallata. Pl. súlyosan károsodott vese…………….

Egy fontos dolog: nem csak a mennyiségük, hanem az egymáshoz való arányuk is fontos!

Néhány példa: ha 25 rész vasra nem esik 1 rész réz, akkor a szervezet nem tudja felhasználni.

 A csontban a kalcium és foszfor aránya 2:1 a kellő szilárdság és rugalmasság miatt. Ha a kalciummagnézium aránypárban túl alacsony a magnézium, az rákra hajlamosít.

KALCIUM

Feladata a szervezetben: Erős csontokat és egészséges fogakat biztosít, gondoskodik a szabályos szívverésnél, enyhíti az álmatlanságot, közreműködik a vas felszívódásában, segíti az idegrendszer működését különösen az ingerületek áttevődését, a szervezetet védı falósejtek működését is aktivizálja.

Felszívódásához D-vitaminra van szüksége, hiányában túlérzékenységi reakciók léphetnek fel,

(allergia), gyengül a szervezet ellenállóképessége, az érfalak gyengébbek, véráteresztő képességük fokozottabb.

Legfőbb természetes forrásai: tejtermékek, szójabab, mogyoró, dió, napraforgómag, bab, zöldfőzelékek, petrezselyemzöld, méz, mák, cékla, retek, brokkoli.

MAGNÉZIUM

Feladata a szervezetben: segít a depressziót leküzdeni, segíti a szív- és keringési rendszert segít megakadályozni a kalcium lerakódását, a vese- és epekövek keletkezését, fokozza a stressztőrı képességet. Idegek és izmok működéséhez nélkülözhetetlen. Fontos szerepe van a vércukornak energiává alakításában.

Szükség van rá a normális kalcium-, nátrium-, kálium- és foszforegyensúlyhoz valamint a C – vitamin anyagcseréjéhez. Felszívódását a B-vitaminok segítik, alkoholistáknál kiürül a szervezetből.

Legfőbb természetes forrásai: füge, citrom, kukorica, mandula, dió, magvak, sötétzöld főzelékfélék, teljesőrlésű kenyér, Graham-liszt, barnarizs, zabpehely, hüvelyesek.

FOSZFOR

Feladata a szervezetben: elősegíti a növekedést és a gyógyulást, energiát szolgáltat a szénhidrátok és a zsírok anyagcseréje révén, csökkenti az ízületi gyulladásos fájdalmakat, egészségesen tartja a fogínyt és a fogakat.

Legfőbb természetes forrásai: teljes gabonaszemek, tojás, dió, magvak

CINK

Feladata a szervezetben: meggyorsítja a belső és külső sebek gyógyulását, eltünteti a körmökrıél a fehér foltokat, segíthet a meddőség és prosztatapanaszok elhárításában, fokozza a növekedést és a szellemi frissességet, csökkenti a koleszterin lerakódásokat. Elősegíti az inzulin képződését, fontos a vér stabilitásához.

Legfőbb természetes forrásai: búzacsíra, tökmag, tojás, mustár, lencse, borsó, barnakenyér

KLÓR

Feladata a szervezetben: segíti az emésztést, megőrzi a ruganyosságot. Az ivóvizek klórozása fertőtlenítésre szolgál. A növényi anyagok természetes bomlásából keletkezı szerves humuszsavakkal a klór az ivóvízben rákkeltı kloroformot képez. Kutatások szerint kapcsolat van a klórozott víz fogyasztása és az emésztı-, illetve kiválasztórendszer rákos megbetegedése között. A klórozott víz fogyasztása tönkreteszi az E-vitamint, és elpusztítja a bélbaktériumokat.

Ahol klórozott víz van, joghurt, és teljes őrlésű gabona, kenyér fogyasztása javasolt.

Legfőbb természetes forrásai: asztali só, olajbogyó, tengeri moszat

KOBALT

Feladata a szervezetben: a B12 vitamin alkotórésze, a vörösvértestek képződésében vesz részt.

Legfőbb természetes forrásai: tej, és a bélbaktériumaink termelik, (valamint a B12 tartalmú feketenadálytő és lucernacsíra).

RÉZ

Feladata a szervezetben: elősegíti a vas felszívódását, nélkülözhetetlen a C-vitamin felhasználásához, fokozza a vérerek rugalmasságát, javítja a sejtlégzést. Legfőbb természetes forrásai: szárazbab és borsó, teljes búza, csiperkegomba, ribiszke

VAS

Feladata a szervezetben: a rézzel, kobalttal, mangánnal és C-vitaminnal együtt tud hasznosulni, a B-vitaminok megfelelı képződéséhez szükséges, elősegíti a növekedést, megakadályozza a fáradtságot, vashiányos vérszegénységet, visszaadja a bőr jó tónusát. Legfőbb természetes forrásai: mák, dió, spárga, bab, zabpehely, legjobban a savanyúkáposztából tudja a szervezet felvenni.

MANGÁN

Feladata a szervezetben: nagymértékben fokozza a vas hatását. Vas, réz és mangán együttesen végzik a vérképzést, szükséges az enzimek működéséhez, a pajzsmirigy hormonjához. A kórokozók elleni védekezı-anyagok termelésében vesz részt, támogatja a máj és vese méregtelenítı munkáját. Elősegíti a normális izomreflexeket, csökkenti az idegek ingerelhetőségét.

Legfőbb természetes forrásai: dió, zöld levelő főzelékfélék, borsó, répa, szemes gabona, cékla, petrezselyemzöld, az augusztusi friss zöldségek.

KÁLIUM

Feladata a szervezetben: oxigént juttat az agyba, segít a test salakanyagoknak a kiürítésében vérnyomás csökkentésében, allergiában. A nátriummal együtt szabályozza a szervezet vízegyensúlyát, normalizálja a szív ritmusát, a sejtek belsejében található.

Gyógyszeres vízhajtáskor ürül. Ha a vízhajtást gyógyteával és zöldségfélékkel végezzük,

akkor, káliumpótlásról nem kell gondoskodnunk, mert ezek nem ürítik ki a káliumot a szervezetből.

Legfőbb természetes forrásai: paradicsom, zsázsa, zöld levelő főzelékfélék, napraforgómag, krumpli, hüvelyesek, dió, mák

NÁTRIUM

Biztosítja az idegek és az izmok megfelelı működését. A sejtek közti térben helyezkedik el túlnyomórészt. Általában túlfogyasztástól kell tartanunk. Keménnyé teszi az ereket, magas vérnyomást, vesebajt, agyvérzést okozhat. Egy hindu közmondás szerint mindenki egy sóadaggal születik. Ha azt elfogyasztottuk, meghalunk. Csökkenthetjük a sófogyasztásunkat, ha étrendünkbe nagyobb rész nyers ételt iktatunk. (Bizonyára mindenki észrevette, hogy például a nyers sárgarépát só nélkül élvezetesnek, megfőzve viszont sótlannak érezzük.) Kerüljük a sóval tartósított élelmiszert, a konzerveket, mert azokban sokkal több sót találunk a kelleténél.

KÉN

Feladata a szervezetben: az egészséges haj, bőr és körmök felelőse, segít az agy normális működéséhez szükséges oxigénegyensúly fenntartásában, a B-vitaminokban a szervezet anyagcsere-folyamatait szabályozza. Legfőbb természetes forrásai: szárazbab, tojás, káposzta.

SZILÍCIUM

Feladata a szervezetben: nagyobb mechanikai ellenálló képességet ad a kötőszövetnek, ínaknak, szalagoknak, csont, bőr, haj állapotáért felel, immunrendszert erősít.

Legfőbb természetes forrásai: főzőtök, fokhagyma, karfiol, répa, saláta, uborka, zsurló, apróbojtorján.

SZELÉN

Feladata a szervezetben: közömbösíti néhány rákkeltő anyag hatását, így bizonyos daganatos megbetegedésekkel szemben védelmet nyújt. Antioxidáns, lassítja a szövetek öregedését. Legfőbb természetes forrásai: búzacsíra, korpa, hagyma, paradicsom, brokkoli.

 

forrás részben: Gyógyító konyha ,Temesvári Gabriella

A bejegyzés trackback címe:

https://termeszetesmegoldasok.blog.hu/api/trackback/id/tr9912456281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.